Tack för den här tiden, BK Wobbler!

2015-11-11

Nu är det eftersäsongstider, en period där det kanske inte händer så mycket på planen men desto mer vid sidan om. Därför har jag lite nyheter att dela med mig av.

Efter diskussioner mellan mig och klubben BK Wobbler har vi bestämt att avbryta vårt samarbete. Det innebär att jag inte kommer att träna laget under nästa säsong. Jag vill poängtera att detta är ett beslut som tagits ömsesidigt mellan mig och klubben i en god ton. Detta är något som också växt fram under en period från bådas sidor, vilket gör beslutet än mer rätt för samtliga parter. Förhoppningsvis innebär det att såväl klubb som tränare får ut det som de vill av sin fotboll.

BK Wobbler skriver även lite kort om detta på sin egna hemsida:
http://bkwobbler.se/index.php?option=com_content&view=article&id=1068:johan-och-wobbler-gar-skilda-vagar&catid=78&Itemid=54

Jag vill tacka hela klubben och alla spelare för den här tiden, men det finns givetvis några som betytt extramycket för mig personligen.

Först och främst går det inte att komma ifrån ordförande och sportchef Rikard Attling. Han har trott på mig och mina idéer och var personen som vill få in mig i föreningen. För det tålamodet han haft vill jag tacka honom, samt även att han vågade att satsa på en relativt oprövad tränare på seniornivå. Det resulterade i den bästa placeringen för klubben på tre år, så friskt vågat, hälften vunnet!

Rickard Peterson, min assisterande, vill jag också tacka. Han har gett mig mycket råd under säsongen på osjälviskt sätt, vilket har gjort att jag utvecklat mig själv som tränare under 2015. Även David Pettersson, min andra assisterande, har betytt mycket, inte minst genom sin pålitlighet och att han alltid ställt upp för laget i första hand på ett osjälviskt sätt. Utan DP hade säsongen inte gått så bra som den gjort.

Tack för den här tiden och lycka till under säsongen 2016!

Leave a Reply

